اخبار گروه مالی | شرکت‌های تابعه و وابسته

1403-05-22 11:00روابط عمومی گروه مالی سپهر صادرات

همکاری موفق معاونت علمی و گروه مالی سپهر صادرات 

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی خطرپذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی خطرپذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات از سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی خطرپذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی سپهر صادرات (وسپهر)، جواد وکیلی، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره گروه مالی سپهر صادرات در گفتگو با مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اظهار کرد: گروه مالی سپهر یک مجموعه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است که ساختاری ذیل یک مجموعه بانکی داشته است و در سال ۱۴۰۱ رویکرد گروه مالی سپهر این شد تا در موضوعات و حوزه‌های دانش‌بنیان و فناور ورود کند.

وی گفت: در همین راستا تعاملات بسیار جدی با معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی رقم خورد. مدل‌ها و الگوهایی که با قوانین تطبیق دارد و ضوابطی که ما به عنوان یک شرکت بازار سرمایه‌ای که تابع ضوابط بانک است و محدودیت‌های بانک مرکزی را نیز باید در نظر بگیرد قرار بود به مدل سرمایه‌گذاری نسبتاً کارآمد و در چهارچوب مقررات برسیم که همان سرمایه‌گذاری جسورانه یا CVC است.

وی تصریح کرد: مدل CVC که توسط معاونت علمی اجرا می‌شد در اول راه بود و مشکلات خودش را داشت و ما سعی کردیم که منتظر این پیچیدگی‌های قانونی‌ها نباشیم و شرکت سروش سپهر را تأسیس کردیم که کار خود را آغاز کرد و چند سرمایه‌گذاری خوب و موفق در حوزه‌های دانش‌بنیان داشت که از طرف معاونت علمی مورد تایید بودند و ما تقریباً حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تا امروز سرمایه‌گذاری موفق در حوزه CVC داشتیم.

وی ادامه داد: در همین راستا به موازات فعالیت‌هایی که انجام می‌دادیم، کسب مجوزها و تغییر ماهیت شرکت نیز اتفاق افتاد و شرکت امروز در پارک فناوری شریف مستقر شده و در انجمن خطرپذیر و کراد‌فاندینگ ایران عضو است.

وکیلی تصریح کرد: برنامه ما این است که سروش سپهر یکی از سه شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری فناور و نوآورانه بشود تا بتواند با بازدهی خوب یک الگوی بسیار مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران به حوزه فناوری و نوآوری به وجود بیاورد.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات گفت: بخشی از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده  در حوزه  فناوری‌های نفت و گاز بوده  و بخشی از آن در حوزه فناوری‌های پرتوی مانند پرتو ایکس  بوده است که قرارداد بسیار خوبی در این زمینه منعقد شده و سه گمرک تحت کنترل این فناوری دانش‌بنیان برای عملیات نظارت گمرکی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ما یک حوزه را نیز به صورت جداگانه از شرکت توسعه مدیریت نیکان سپهر در حال پیگیری هستیم که حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال است که برای حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در نمایشگاه، گزارش هوش مصنوعی در صنعت مالی و پک کاملی از موضوع هوش مصنوعی و روابط آن با تامین مالی استخراج شده است و تقریباً در حوزه مطالعه و بستریابی حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی فاز صفر و فاز مقدماتی و فاز مطالعاتی در حد عمیقی انجام شده است.

وی تأکید کرد: امیدوارم از نیمه دوم امسال گروه مالی سپهر در حوزه هوش مصنوعی،  بتواند اقداماتی را شروع کند که در آن قسمت نیازمند حمایت و همراهی کامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر عزیزان در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور هستیم.

spacer-1.svg

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری